اطلاعات تماس

سئو چیست و چرا کسب‌وکار ما به سئو نیاز دارد؟

سئو از  Search Engine Optimization  برگرفته شده است و از آن به عنوان بهینه سازی سایت هم نام برده می‌شود. به  بهبود عملکرد سایت و بالا رفتن محل نمایش در نتایج گوگل کمک می‌کند.

در دهه ۱۹۹۰  سئو به عنوان یک نیاز اساسی برای صاحبان کسب‌وکار که  وبسایت آن‌ها، در صفحات اولیه نتایج جستجو گوگل نمایش داده نمی‌شد برای اولین بار مطرح شد.

امروزه با بیشتر شدن تعداد موتورهای جستجو و مجازی شدن کسب‌وکارها اهمیت این مفهوم اساسی هرروز پررنگ‌تر می‌شود. موتورهای جستجوی مختلف، الگوریتم‌های متفاوتی دارند. در این مقاله سعی میکنیم شما را با الگوریتم‌های گوگل آشنا کنیم. کلمات سرچ شده در موتور جستجوی گوگل، توسط کاربران اهمیت فراوانی دارند. اگر سایت شما در نتایج بالای موتور جستجو نمایش داده شود، در بلند مدت، از هرنوع تبلیغاتی برای شما موثرتر عمل میکند. فراموش نکنید که در هر مرحله هدف شما جلب رضایت مخاطب است. نوع لحن شما، کلمات استفاده شده در متن و کیفیت محتوا، از نکاتی است که در بهینه سازی وبسایت شما اثری مستقیم دارند.

برای SEO  دوره‌های آموزشی لازم نیست!

امروزه دوره‌های آموزشی و کارآموزی بسیار زیادی برای یاد گرفتن این مهارت تخصصی برگزار می‌شوند. شما باید با مفاهیم گسترده ای آشنا بشوید. معمولا در این دوره‌ها سرفصل‌های زیر به شما آموزش داده می‌شود:

۱-استراتژی سئو شامل:

keyword research (جستجوی کلمات کلیدی)

اولویت بندی keyword (کلمات کلیدی)

لیست کلمات کلیدی

هدف گذاری برای هر کلمه کلیدی بر اساس هدف بیزینس

رعایت اصول محتوانویسی

۲-سئو فنی (Technical SEO)

On-page SEO  که شامل ساختار صفحات، ساختار URL

۳- Of-page SEO که شامل پیدا کردن سایت هایی با DA و PA بالا برای یک لینک سازی، رپورتاژ، لینک سازی دستی و سوشال سیگنال.

۴-بررسی دوره ای رتبه گوگل  و بهبود محتوا بر اساس اولویت استراتژی سئو تعیین شده است.

پس برای دست یافتن به این مهارت شیرین و پیچیده شما نیاز به یک معلم آگاه و کار بلد دارید.

کیفیت را فدای کمیت نکنید!

محتوای بهینه ای که مورد توجه کاربران و گوگل قرار گیرد، باید محتوایی منحصر به فرد خودتان با مطالب و تصاویر جدید باشد. مطالب ارائه شده می‌تواند حاصل دانش وخلاقیت نگارشی شخص شما باشد و یا مطالب سایت‌های دیگر اما به بیان و قلم متفاوت شما. اگر مطالب بقیه را صرفا فقط کپی و منتشرکنید، موتورهای جستجوی باهوش می‌توانند تشخیص دهند و مطالب شما را در نتایج اولیه جستجو نمایش نمی‌دهد.

کمیت به قدری مهم نیست که کیفیت، ارزشمند و مهم است. همیشه سعی در تولید محتوایی ارزشمند و ناب کنید. محتوای تولید شده توسط شما می‌تواند به صورت متنی، تصویری، ویدیوئی و یا صوتی باشد.

در مطالبی که می‌خواهید انتشار دهید سعی کنید خودتان را به جای مخاطب قرار دهید تا بتوانید به سوال‌هایشان پاسخ دهید.

شاه کلید کسب درآمد شما از وبسایت چیست؟

در تولید محتوا یکی از نکات ارزشمندی که حتما باید در نظر بگیرید کلمات کلیدی هستند. کاربران هنگام جستجو با توجه به سطح دانش خودشان در موتورهای جستجو به دنبال پاسخی برای سوالات خودشان هستند و از ادبیات و لغات متفاوتی استفاده میکنند؛ سعی کنید برای یک موضوع مشخص از کلمات مترادف در متن خود استفاده کنید که در همه نتایج جستجو برای یک موضوع مرتبط، وبسایت شما هم نمایش داده شود. تعداد کلمات استفاده شده در متن شما باید ۱ درصد کل کلمات مقاله باشد.

کلاف سردرگم متن

پیوستگی و مرتبط بودن مطالب باعث می‌شود مخاطبان در متن گمراه و بی‌حوصله  نشوند و علاقه مند به پیگیری ادامه مطالب ارائه شده، توسط شما باشند. محتوای ارائه شده باید ارتباط مستقیم با عنوان شما داشته باشد، مطالب نوشته شده، باید در ارتباط مستقیم با عنوان کلی شما باشند سعی کنید  از اضافه گویی های نامربوط و خارج از مبحث پرهیز کنید.

مراحل سئو

۱- سئو تکنیکال

اولین مرحله سئو رعایت اصول سئو و استانداردها است.

۲- بازاریابی محتوا

آنالیز، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، کلمات کلیدی و لینک سازی داخلی دومین مرحله سئو است.

۳- لینک سازی هدفمند

 به لینک دهی های داخلی و خارجی به وبسایت و صفحات قبلی پیج خودمان و یا سایر وبسایت‌ها لینک سازی هدفمند گفته می‎شود.

هزینه های سرسام آور یا نتایج بلند مدت؟

تبلیغات به بالا رفتن رتبه در لیست نتایج جستجو کمکی نمیکند. اما رعایت اصول سئو می‌تواند شما را رایگان به این جایگاه برساند. تعداد بازدید کنندگان سایت بالا می‌رود اما زمان‌بر و ماندگار است.

تبلیغات در زمانی کوتاه تر اما با هزینه ای بیشتر جواب می‌دهد، امکان کپی برداری رقیبان زیاد است. باتوجه به هدفتان که نتایج بلند مدت و یا کوتاه مدت برای شما مهم‌تر است باید برنامه ریزی کنید. اگر قصد شما فروش مواد غذایی است باید از تبلیغات استفاده کنید اما اگر شما محتوای خودتان را به فروش می‌رسانید بهتر است از بهینه سازی کمک بگیرید.

سخن پایانی:

امروزه با افزایش رقابت شدید بین کسب‌وکارها و وبسایت‌ها، صاحبان مشاغل سعی در افزایش سود و بیشتر دیده شدن دارند. برای اینکه وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو بیشتر دیده شود و یا به اصطلاح بهینه شود؛ شما باید سعی کنید از افراد متخصص در این زمینه بهره بگیرید. خوشبختانه آموزشگاه‌های حضوری و یا مجازی زیادی هستند که به صورت تخصصی به آموزش این تخصص پر درآمد می‌پردازند.

نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر