اطلاعات تماس

راز اول کسب و کار اینترنتی، محتوا است!

“محتوا پادشاه است”

احتمالا این جمله معروف مربوط به محتوا به گوش شما هم رسیده است؛ بله ” محتوا پادشاه است”.

در واقع هسته مرکزی هر کسب و کاری بر مبنای محتوا ایجاد می شود؛

محتوا پاسخ به نیاز کاربری است که به دنبال پاسخ سوال خود می گردد.

” هر نوع اقدامی که برای پاسخ‌گویی به یک نیاز یک کاربر، انجام می‌شود به نوعی محتوا است.

محتوا تنها نوشته نیست و شامل تصویر، ویدئو، صوت و هر نوع خدماتی که نیاز کاربر را ارضا کند،

همان محتوا است.

تولید محتوا از آن دسته کارهایی است که یک کسب و کار، مخصوصا کسب و کاری که به دنبال فعالیت طولانی مدت است، باید انجام دهند. اما تولید محتوای سطحی و بدون اعتبار می تواند به کسب و کار شما ضربات جبران‌ناپذیری وارد کند.

اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و یا قصد دارید کسب و کار آنلاین خود را راه‌اندازی کنید بهتر است ” محتوا ” را اولویت اول کسب و کار خود قرار دهید، می پرسید چرا؟ به سوالاتی که در زیر مطرح می شود برای مدت کوتاهی فکر کنید تا به اهمیت “محتوا” پی ببرید:

  • آیا تا کنون اتفاق افتاده است که به دنبال سوالی یا مشکلی از خود در گوگل سرچ کنید و پس از آن با رسیدن به یک نوشته یا مقاله، مقاله را تا آخر دنبال کنید و پس از خواندن آن، به پاسخ کامل سوال خود رسیده باشید و حس خوبی از سایت نویسنده داشته باشید؟
  • اگر پس از جستجو در گوگل برای نیاز خود، بین  لیست سایت ها اسم سایتی که محتوایی کاربردی برای شما داشته است ر ا ببینید، چه واکنشی خواهید داشت؟ آیا به این سایت اعتماد بیشتری ندارید حتی اگر رتبه اول گوگل نباشد؟
  • آیا اتفاق افتاده که پس از خواندن مقاله ای کاربردی، اولین اقدامی که می کنید به اشتراک گذاشتن با بهترین دوستانتان باشد؟
  • حال اگر پس از چندین بار پیدا کردن بهترین راهنمایی ها و بهترین پاسخ برای سوال خود، سایت مورد نظر محصولی به شما معرفی کند، آیا اعتماد بیشتری نسبت به سایت مشابهی که فقط محصول را ارائه می کند نخواهید داشت؟
  • و سوالات زیاد دیگری که اهمیت محتوا را نشان می دهد…

برای مشاوره رایگان محتوا و استراتژی محتوا در کسب و کار خود، با ما تماس بگیرید.

همه این موارد باعث می شود که اگر به دنبال برتری در فضای اینترنتی( بازار جدید مدرن) هستیم، باید بدانیم که بال پرواز محتوا می تواند ما را به هدفمان برساند.

اما مانند همه بحث های انسانی که حرف زدن درباره آن راحت تر از اجرای آن است، تولید محتوای ناب و کاربردی و سئو محور نیز یک کار تخصصی است و اگر ما به دنبال محتوای ناب هستیم باید با متخصصین این حوزه ارتباط بر قرار کنیم.

بهترین راه حل این است که با یک متخصص حوزه محتوا همکاری کنیم، البته هر متخصص حوزه محتوایی نیاز به زمان دارد تا با بازار هدف ما آشنا شود.

راه دیگر این است که خود صاحبان کسب و کار دست به قلم شوند و تجربیات ارزشمند خود را در مورد بازاری که در آن فعالیت دارند ثبت کنند، که این مورد در صورتی توصیه می شود که وقت کافی داشته باشید.

بهترین مورد برای تولید محتوا، خود صاحبان کسب و کار هستند که با تمام زوایای کسب و کار خود آشنایی کامل دارند و می توانند پاسخ های صحیح به مشتریان خود بدهند.

راه حل دیگر، برون‌سپاری محتوا به شرکت ها یا افراد فریلنسر(افرادی که پروژه‌ای کار می‌کنند) است که حتما باید نظارت پیوسته و کامل بر محتوا داشته باشیم و از ناب بودن محتوا(تکراری و کپی نبودن آن) و همچنین کاربردی بودن آن اطمینان حاصل کنیم.

اگر به اهمیت محتوا پی برده باشید، باید بدانید که محتوا را نمی توان بدون برنامه و استراتژی خاص به ثمر رساند.

باید با استراتژی و برنامه خاص و مشخص این مورد مهم را پیش برد.

موردی که امروزه بیشتر کسب و کارها نادیده می گیرند، همین استراتژی محتوا و اهمیت آن است.

شرکت هایی که درک کاملی از محتوا و اهمیت آن ندارند، اقدام به استخدام نیروهای ارزان‌ قیمت کرده و سعی می کنند با کمترین هزینه به ظاهر تولید محتوا کنند.

یادمان باشد که محتوا و کسب و کار اینترنتی ما، مانند یک ساختمان است که برای ساختن آن نیاز به پیریزی، بتن‌ریزی و استفاده از مصالح با کیفیت داریم. این انتخاب ما است که می خواهیم کار ساختمان خود را با شتابزدگی و بدون دقت تمام کنیم؛

یا اینکه سازه‌ای بسازیم که ” از باد و باران نیابد گزند” و همواره به یاد داشته باشیم که:

تولید فله ای و بدون برنامه محتوا با هدف عقب نماندن از رقبای خود در فضای اینترنت، نه تنها در بلند‌مدت کمکی به کسب و کار شما نخواهد کرد، بلکه می تواند منابع شما را هدر داده و شما را نسبت به فضای اینترنتی دلسرد کند.

ما در ادبوم به دنبال کمک به کسب و کارهایی هستیم که می خواهند کسب وکار اینترنتی پایداری برای خود بسازند. اگر به دنبال شریکی مطمئن برای کسب و کار خود هستید و می خواهید پایه و اساس محتوای سایت خود را به خوبی و درست بنا کنید، ما در اَدبوم تنها دغدغه‌ای که داریم، کار درست و بهینه برای همکارانمان است.

اَدبوم به دنبال همکاری بلند مدت با کسب و کار هاست و در این همکاری که یک ارتباط برنده-بنده است، هر دو طرف رضایت کامل از کار خود دارند.

اگر به دنبال “استراتژی محتوا” هستید، این کار را به ما بسپارید تا با کمترین هزینه، بهترین کیفیت را برایتان خلق کنیم. اَدبوم علاوه بر نوشتن استراتژی محتوا، برای شرکت های همکار خود تولید محتوای تخصصی نیز دارد و تضمین می دهد که محتوای تولیدی ” ناب ” و ” کاربردی ” است.

اَدبوم بینظیر است

تیم اَدبوم در کیفیت و کمیت کار خود، بینظیر است؛

دکتر رضا گرگان محمدی مدیر عامل تین تاک

یک تیم داده‌محور!

تیم اَدبوم یک تیم خلاق هست و به کسب و کار ما خیلی کمک کرده... این تیم ویژگی اصلی‌ای که داره، داده‌محور بودنش هست و دائما در حال یادگیری و رشده

دکتر روح‌الله حمیدی مدیرعامل بازر و استاد دانشگاه شریف

اگر میخواید مخاطبتون شما رو یادش بمونه، ما کمکتون می کنیم!

ما کمکتون می کنیم تا:

  • استراتژی محتوای مناسب بازار هدف خودتون طراحی کنید!
  • محتوایی که میخواید رو براتون تولید می کنیم.
  • اگه تا الان محتوایی تولید کردید و میخواید ببینید مشکل کارتون کجاست، ما کمکتون می کنیم.
  • اگر هم اصلا نمیدونید محتوا چیه و چطور محتوا تولید کنید تا بتونید کسب وکار حرفه‌ای خودتون رو راه بندازید، ما کمکتون می کنیم…
  • با ما تماس بگیرید… همین الان! ما همیشه پاسخگو هستیم.